Τον περασμένο μήνα, το TikTok προχώρησε σε ενημέρωση των κοινοτικών οδηγιών του για να προσθέσει πολιτικές που απαγορεύουν την ανάρτηση βίντεο που παραπληροφορούν τους χρήστες σχετικά με την κλιματική αλλαγή.
Όπως σημειώνει η ιστοσελίδα The Daily Beast, η αλλαγή πρόκειται να τεθεί σε ισχύ από τις 21 Απριλίου. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εφαρμογής κοινωνικής δικτύωσης, δεν θα επιτρέπεται πλέον η ανάρτηση περιεχομένου που «υπονομεύει την καθιερωμένη επιστημονική συναίνεση» όσον αφορά την κλιματική αλλαγή και την κλιματική κρίση.
Το TikTok θα εξακολουθεί να επιτρέπει βίντεο που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή όπως για παράδειγμα βίντεο με κυβερνητικές πολιτικές που σχετίζονται με αυτήν, μόνο όμως εφόσον δεν αντιβαίνουν στην επιστημονική συναίνεση. Σε διαφορετική περίπτωση, το TikTok πρόκειται να προχωρήσει στη διαγραφή περιεχομένου που παραβιάζει τη νέα του πολιτική. Οποιοσδήποτε χρήστης αναζητά πληροφορίες για την κλιματική αλλαγή θα κατευθύνεται σε βίντεο με «έγκυρη πληροφόρηση» την οποία θα έχει εγκρίνει το TikTok σε συνεργασία με τα Ηνωμένα Έθνη.
Το 2022, ερευνητές τους NewsGuard δημοσίευσαν μία έκθεση σχετικά με την παραπληροφόρηση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας τους, διαπιστώθηκε ότι το TikTok ήταν γεμάτο ψευδείς πληροφορίες για διάφορα θέματα, μεταξύ των οποίων και για την κλιματική αλλαγή. Μία απλή αναζήτηση για τον όρο, εμφάνιζε αποτελέσματα όπως «η κλιματική αλλαγή απομυθοποιήθηκε» και «δεν υπάρχει αλλαγή του κλίματος». Κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας, η αναζήτηση βίντεο για τον COVID-19 περιλάμβανε προτάσεις όπως «εμβόλιο κατά του covid με hiv». Επιπλέον, κατά την περίοδο των προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ, τα βίντεο που παραπληροφορούσαν ή διέθεταν ψευδείς πληροφορίες έφτασαν σε κορύφωση. Το TikTok κατέληξε να αφαιρέσει περισσότερα από 300.000 βίντεο που σχετίζονταν με τις εκλογές και πάνω από 50.000 βίντεο που παραπληροφορούσαν για την ασθένεια COVID-19.
Όταν το TikTok παρουσίασε τη νέα πολιτική σχετικά με την κλιματική αλλαγή, πρόσθεσε επίσης νέους κανόνες που καλύπτουν και την τεχνολογία AI που δημιουργεί περιεχόμενο. Το περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί ψηφιακά ή που περιλαμβάνει παρεμβάσεις με ψηφιακή τεχνολογία θα πρέπει υποχρεωτικά να συνοδεύεται από την κατάλληλη ετικέτα, όπως «συνθετικό», «ψεύτικο» ή «αλλαγμένο».
Πηγή: https://www.insomnia.gr/
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 25/4/2023)
Join the Conversation →