Η Samsung ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει να προμηθεύει τσιπ που χρησιμοποιούνται από την τεχνητή νοημοσύνη που ελέγχει τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Μια εταιρεία ημιαγωγών Ambarella με έδρα τις ΗΠΑ θα είναι ο πελάτης και οι δύο εταιρείες υπόσχονται να μεταμορφώσουν την επόμενη γενιά αυτόνομων οχημάτων.
Η Ambarella είναι προμηθευτής αυτοκινήτων Tier-1, ωστόσο όταν ξεκίνησε το 2004 είχε στόχο την ανάπτυξη την ανάπτυξη κωδικοποιητών βίντεο H.264 για επαγγελματικές υπηρεσίες εκπομπής. Η εταιρεία επέκτεινε γρήγορα την τεχνολογία της σε καταναλωτικό βίντεο και μεταπήδησε στην ανάπτυξη τσιπ συμπίεσης βίντεο χαμηλής κατανάλωσης.
Χωρίς την Ambarella δεν θα υπήρχε το GoPro, το Dropcam από τη Nest, οι Garmin dashcams και τα DJI Phantom drones. Μετά από πολλές συνεργασίες και εξαγορές εταιρειών, φέτος υπέγραψε συνεργασία με την Continental για να επικεντρωθεί στον τομέα των συστημάτων λογισμικού και υλικού που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη για προηγμένο ADAS και πλήρως αυτοματοποιημένη οδήγηση. Η συνεργασία με τη Samsung θα επικεντρωθεί στην παράδοση των πιο πρόσφατων ημιαγωγών για αυτήν την τεχνολογία.
Το τσιπ 5nm που θα κατασκευάσει η Samsung για την Ambarella είναι το CV3-AD685 και είναι το πρώτο που βασίζεται στην οικογένεια κεντρικών ελεγκτών CV3-AD. Το CV3 βασίζεται στον κινητήρα CVflow AI στην ήδη τρίτη γενιά του, οι προηγούμενοι επεξεργαστές CV2 ήταν περίπου 20 φορές πιο αργοί από τον τελευταίο CV3.
Το τσιπ έρχεται με ARM Cortex A78AE, υπάρχουν πυρήνες CPU R52 και GPU για αυτοκίνητα. Διαθέτει ειδική μονάδα ασφαλείας και προηγμένο ISP για την επεξεργασία πολλαπλών εισόδων κάμερας. Η αρχιτεκτονική του πρώτου αλγόριθμου υποστηρίζει μια πλήρη στοίβα λογισμικού για το Επίπεδο 2+ μέχρι το επίπεδο 4 της αυτόνομης οδήγησης.
Η Ambarella επέλεξε τη διαδικασία Samsung 5nm λόγω της βελτιστοποίησής της για ημιαγωγούς κατηγορίας αυτοκινήτου.
Το νέο τσιπ μπορεί να χειριστεί την επεξεργασία νευρωνικών δικτύων για ραντάρ 4D απεικόνισης, μπορεί να χειριστεί την όραση υπολογιστή και τη σύντηξη βαθιών αισθητήρων σε συνδυασμό με τον σχεδιασμό διαδρομής στο ADAS.
Πηγή: https://techblog.gr/
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 23/2/2023)
Join the Conversation →