nowmag.gr

Η Panasonic σχεδιάζει να αυξήσει την ενεργειακή πυκνότητα των κυψελών μπαταρίας “2170” που προμηθεύει στην Tesla κατά 20% σε πέντε χρόνια και θα προσφέρει μία εμπορική έκδοση χωρίς κοβάλτιο σε δύο με τρία χρόνια, δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας στο τμήμα μπαταριών ηλεκτροκίνητων οχημάτων (EV) στις ΗΠΑ.

Είναι η πρώτη φορά που η Panasonic, από τους μεγαλύτερους παρόχους μπαταριών για τον κορυφαίο κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στον κόσμο, Tesla, παρουσίασε αυτούς τους στόχους, θέτοντας ένα δείκτη σε έναν πολύ ανταγωνιστικό τομέα για να παραμείνει μπροστά στο παιχνίδι.

Η Panasonic παρουσίασε τα κελιά ιόντων λιθίου «2170» για το Model 3 της Tesla το 2017. Οι ερευνητές λένε ότι έχει ήδη την υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, άνω των 700 Wh ανά λίτρο.

Με ακόμα μεγαλύτερη πυκνότητα, αυτά τα κελιά θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην αύξηση της αυτονομίας ενός ηλεκροκίνητου οχήματος, με μία μόνο φόρτιση, ενώ ανοίγει επίσης ο δρόμος για μικρότερες μπαταρίες και πιο ευρύχωρους εσωτερικούς χώρους αυτοκινήτων.

Μια έκδοση χωρίς κοβάλτιο από την άλλη πλευρά θα μείωνε την εξάρτηση από ένα δαπανηρό και αμφιλεγόμενο στοιχείο, το οποίο καθιστά τις μπαταρίες σταθερές, αλλά θέτει ηθικά ζητήματα λόγω των αμφιλεγόμενων εργασιακών συνθηκών στον κορυφαίο παραγωγό της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό.

Ο CEO της Tesla, Elon Musk, εδώ και πολύ καιρό έχει δηλώσει ότι θέλει να μεταβεί σε μπαταρίες μηδενικού κοβαλτίου.

Η Panasonic έχει ήδη μειώσει το περιεχόμενο κοβαλτίου σε λιγότερο από 5% στις καθόδους των NCA και σχεδιάζει να βελτιώσει τις μπαταρίες της σταδιακά, όπως δήλωσε στο Reuters ο επικεφαλής του τμήματος μπαταριών EV στις ΗΠΑ, Yasuaki Takamoto.

Ωστόσο, η εταιρεία αρνήθηκε να συνδέσει τον χάρτη πορείας της με τα μελλοντικά μοντέλα της Tesla.

Η Panasonic έχασε πρόσφατα την θέση της ως αποκλειστικός προμηθευτής μπαταριών της Tesla. Η αμερικανική εταιρεία συνεργάζεται πλέον και με την LG Chem της Νότιας Κορέας καθώς και την CATL της Κίνας.

Η CATL παρέχει στην Tesla μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) χαμηλού κόστους που δεν περιέχουν κοβάλτιο.

Σύμφωνα με τον Takamoto, η μέση πυκνότητα των κυψελών μπαταριών LFP είναι μικρότερη από το μισό επίπεδο των τελευταίων μπαταριών NCA της Panasonic.

ΚΥΤΤΑΡΑ «2170»

Η Panasonic έχει ήδη αναπτύξει τεχνολογίες με αποτέλεσμα την αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας των κυττάρων «2170» περισσότερο από 5%.

Από τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία θα αρχίσει να μετατρέπει γραμμές παραγωγής στο εργοστάσιό της στη Νεβάδα που λειτουργεί σε συνεργασία με την Tesla, καθώς προετοιμάζεται να ενισχύσει περαιτέρω την ενεργειακή πυκνότητα των κυττάρων, δήλωσε ο Takamoto.

Για τον έλεγχο των κινδύνων ασφαλείας που σχετίζονται με την υψηλότερη πυκνότητα και λιγότερο κοβάλτιο, η Panasonic προσαρμόζει τη σύνθεση και το σχεδιασμό για καλύτερη θερμική σταθερότητα, δήλωσε ο Takamoto.

Ο Musk έχει υποσχεθεί να αποκαλύψει σημαντικές προόδους μπαταρίας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης “Battery Day” που έχει προγραμματιστεί για τις 22 Σεπτεμβρίου. Η Tesla σχεδιάζει να παρουσιάσει μια μπαταρία EV που θα έχει διάρκεια ζωής ένα εκατομμύριο μίλια αργότερα φέτος ή στις αρχές της επόμενης χρονιάς, την οποία ανέπτυξε από κοινού με την CATL.

Πηγή: reuters.com

You May Like This