nowmag.gr

Ως καταλύτης για την καινοτομία λειτούργησε η πανδημία, με το καινοτόμο προφίλ των ελληνικών επιχειρήσεων να ενισχύεται σημαντικά στη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Το ποσοστό των ελληνικών εταιρειών που καινοτομούν, εισάγοντας νέα προϊόντα και βελτιωμένες επιχειρησιακές διαδικασίες, διαμορφώθηκε στο 72,6% την περίοδο 2018-2020. 

Το ποσοστό των καινοτόμων επιχειρήσεων παρουσιάζει ανοδική πορεία τα τελευταία έτη και για την εξεταζόμενη περίοδο είναι αυξημένο κατά 12,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα (2016-2018).

“Η αύξηση σχετίζεται με τις απαιτήσεις για νέα προϊόντα και επιχειρησιακές διαδικασίες, που υιοθέτησαν οι ελληνικές επιχειρήσεις λόγω των οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών που επέφερε η πανδημία το 2020”, αναφέρει το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης & Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ), που δημοσιοποίησε τα σχετικά στοιχεία.

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας, στην Ελλάδα, η βελτίωση των επιδόσεων των ελληνικών επιχειρήσεων στην καινοτομία είναι μεγαλύτερη στον τομέα των Υπηρεσιών. Την περίοδο 2018-2020 το ποσοστό καινοτόμων εταιρειών στον τομέα των Υπηρεσιών ανήλθε σε 72,9%, σε σχέση με 58,9% την περίοδο 2016-2018, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 14 ποσοστιαίες μονάδες.

Τα υψηλότερα ποσοστά καινοτόμων επιχειρήσεων καταγράφονται στον κλάδο “Χρηματοπιστωτικές και ασφαλιστικές δραστηριότητες” (78,9%) και στον κλάδο “Ενημέρωση και επικοινωνία” (78,4%), τον κατεξοχήν κλάδο των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ).

Καινοτομεί η βιομηχανία
Το ποσοστό καινοτομίας αυξάνεται και στον τομέα της Βιομηχανίας, όπου το ποσοστό καινοτόμων επιχειρήσεων ανήλθε σε 72,1%, σε σχέση με 62,4% την περίοδο 2016-2018, παρουσιάζοντας αύξηση 9,7 μονάδες. Το υψηλότερο ποσοστό καινοτόμων επιχειρήσεων (72,9%) καταγράφεται στον πολυπληθή κλάδο της Μεταποίησης. 

Ιδιαίτερα σημαντική είναι η αύξηση στην καινοτομία επιχειρησιακών διαδικασιών. Την περίοδο 2018-2020, το ποσοστό των επιχειρήσεων με καινοτομίες επιχειρησιακών διαδικασιών έφτασε το 66,7%, σε σχέση με 55,2% την περίοδο 2016-2018, παρουσιάζοντας αύξηση 11,9 ποσοστιαίες μονάδες. 

Οι νέες ή βελτιωμένες διαδικασίες αφορούσαν επιχειρησιακές λειτουργίες, όπως η οργάνωση της εργασίας, το μάρκετινγκ, η εφοδιαστική, οι εφαρμογές πληροφορικής, η παραγωγή αγαθών και υπηρεσιών και η οικονομική διαχείριση.

Καινοτομία προϊόντων
Υψηλές επιδόσεις καταγράφουν οι επιχειρήσεις και στην καινοτομία προϊόντων. Την περίοδο 2018-2020, το ποσοστό εταιρειών στην Ελλάδα με καινοτομίες προϊόντων έφθασε το 48,4%, σε σχέση με 42,5% την περίοδο 2016-2018. Σε σχέση με την πρώτη περίοδο αναφοράς 2010-2012, το ποσοστό αυτό είναι υπερδιπλάσιο. 

Την περίοδο 2018-2020 το ποσοστό των επιχειρήσεων, που συνεργάστηκαν με άλλες επιχειρήσεις ή οργανισμούς για την υλοποίηση καινοτομικών δραστηριοτήτων, ανήλθε σε 20,2%, παρουσιάζοντας μικρή μείωση σε σχέση με την περίοδο 2016-2018. Ο βαθμός συνεργασίας αυξάνεται με το μέγεθος των επιχειρήσεων.

Οι μεγάλες επιχειρήσεις αναπτύσσουν καινοτομικές δραστηριότητες συνεργαζόμενες σε ποσοστό 58,3%, έναντι μόλις 17,1% των μικρών επιχειρήσεων και 32,2% των μεσαίων. 

Πρωτιά στην Κεντρική Μακεδονία
Όσον αφορά την περιφερειακή κατανομή των καινοτόμων επιχειρήσεων, την περίοδο 2018-2020 ποσοστά καινοτόμων επιχειρήσεων υψηλότερα από τη μέση εθνική επίδοση (72,6%), καταγράφονται στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (78%).

Επίσης, στην Περιφέρεια Θεσσαλίας (74,7%), στην Περιφέρεια Κρήτης (74,5%) και στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (74,2%). Σε όλες τις Περιφέρειες τα ποσοστά καινοτομίας είναι υψηλότερα από 50%.

Πηγή: sepe.gr

You May Like This