Καθώς αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, των οποίων οι μπαταρίες χρειάζονται φόρτιση, θα πρέπει να αποφεύγεται αυτή να γίνεται μαζικά το βράδυ στα σπίτια, επειδή υπάρχει κίνδυνος υπερφόρτωσης του ηλεκτρικού δικτύου, σύμφωνα με ερευνητές στις ΗΠΑ που μελέτησαν το ζήτημα και απευθύνουν σχετική προειδοποίηση, πριν επιδεινωθεί το πρόβλημα. Πρακτικά, όπως λένε, αυτό σημαίνει περισσότερη φόρτιση την ημέρα σε κοινόχρηστους σταθμούς εκτός σπιτιού ή στους χώρους εργασίας.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνιας, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα Ενέργειας «Nature Energy», επισημαίνουν ότι μέχρι στιγμής -σε όλον τον κόσμο- η συντριπτική πλειονότητα των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων τα φορτίζει στο σπίτι το απόγευμα ή το βράδυ, κατά προτίμηση τις ώρες που ισχύει φθηνότερο νυχτερινό τιμολόγιο για το ρεύμα. Όμως, με αυτόν τον ρυθμό, όπως εκτιμούν, αναμένεται σε μερικά χρόνια να αυξηθεί σημαντικά η νυχτερινή ζήτηση αιχμής για ηλεκτρισμό.
Οι ερευνητές προτείνουν στις αρμόδιες Αρχές να εφαρμόσουν κίνητρα που θα ωθήσουν τους κατόχους ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων να τα φορτίζουν την ημέρα. Μέχρι σήμερα τα κίνητρα (ιδίως το φθηνότερο νυχτερινό τιμολόγιο) ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να επαναφορτίζουν τις μπαταρίες των οχημάτων τους τα βράδια, όπως όσοι κάνουν βραδινή χρήση π.χ. των πλυντηρίων ρούχων και πιάτων τους. Αν αυτή η τάση συνεχιστεί, τότε το ηλεκτρικό δίκτυο μπορεί να γίνει ασταθές.
«Τα ευρήματα της μελέτης έχουν δύο ουσιαστικές συνέπειες: Η πρώτη είναι ότι τα “σήματα των τιμών” δεν είναι ευθυγραμμισμένα με αυτό που θα ήταν καλύτερο για το ηλεκτρικό δίκτυο και για τους καταναλωτές, ενώ η δεύτερη είναι η ανάγκη για περισσότερες επενδύσεις σε υποδομές φόρτισης στους χώρους όπου οι άνθρωποι εργάζονται», δήλωσε η αναπληρώτρια καθηγήτρια Επιστήμης και Τεχνολογίας της Ενέργειας Ινές Αζεβέδο.
Η φόρτιση στη διάρκεια της ημέρας έχει, σύμφωνα με τους ερευνητές, και άλλο ένα πλεονέκτημα: Μπορεί να αντλήσει άμεσα την παραγόμενη ηλιακή ενέργεια τη στιγμή που αυτή είναι διαθέσιμη, χωρίς να χρειάζεται οι εταιρείες ηλεκτρισμού να επενδύσουν σε περισσότερες εγκαταστάσεις αποθήκευσης της ανανεώσιμης ενέργειας, ώστε αυτή να είναι διαθέσιμη τα βράδια που σήμερα τη χρειάζονται οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων.
Πηγή: Naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 26/9/2022)
Join the Conversation →