Εννιά στους δέκα Έλληνες χρήστες του διαδικτύου (94%) πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές σε μηνιαία βάση, με το 50% της συνολικής δαπάνης να κατανέμεται σε φυσικά αγαθά. Σχεδόν οι μισοί (49%) από τους χρήστες προτιμούν τα εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα, ενώ περισσότεροι από τους μισούς επιλέγουν να πληρώσουν με κάρτα (56%) ή PayPal(51%), λόγω της ασφάλειας και της ταχύτητας που προσφέρουν οι ψηφιακές μέθοδοι πληρωμής.
Αυτά είναι λίγα μόνο από τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα ευρήματα της Έκθεσης* για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο της Nexi Ελλάδος για το 2023, η οποία αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης μελέτης που διεξήγαγε ο ευρωπαϊκός όμιλος PayTech, Nexi. Επιθυμώντας να συμβάλει ουσιαστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων, η Nexi ανέλυσε τις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών σε σχέση με τις ηλεκτρονικές αγορές, αναδεικνύοντας κυρίαρχες συμπεριφορές και τάσεις – ένα χρήσιμο εργαλείο προς αξιοποίηση από πλευράς εμπόρων.
Ποια είναι, όμως, τα κεντρικά συμπεράσματα που προκύπτουν από την Έκθεση της Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο για το 2023;
1. Ηλεκτρικές συσκευές, ασφάλιση & διακοπές: ‘κλειδί’ για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα
Με βάση τα στοιχεία της έρευνας, τα φυσικά αγαθά ‘απορροφούν’ το 50% της συνολικής δαπάνης για ηλεκτρονικές αγορές, που το 2023 ανήλθε σε 34,9 δισ. ευρώ, με τα ταξίδια και τις υπηρεσίες να ακολουθούν, αντιπροσωπεύοντας το 31% και 19% των ηλεκτρονικών δαπανών αντίστοιχα. Στην κατηγορία των φυσικών αγαθών, η μερίδα του λέοντος (σχεδόν το 50% των δαπανών) κατανέμεται στις ηλεκτρικές οικιακές συσκευές, τις λευκές συσκευές και όλα τα είδη ρουχισμού. Αντίστοιχα, στα ταξίδια, το 85% των δαπανών προορίζεται για αεροπορικά εισιτήρια, ξενοδοχεία και ταξιδιωτικά πακέτα, ενώ στο κομμάτι των υπηρεσιών τα ασφαλιστικά προϊόντα απορροφούν τα 3,1 επί συνολικής δαπάνης 6,7 δισ. ευρώ στη συγκεκριμένη κατηγορία. Τα online στοιχήματα και τα εισιτήρια για αθλητικούς αγώνες και πολιτιστικές εκδηλώσεις ακολουθούν.
Επομένως, τομείς όπως τα φυσικά αγαθά, οι υπηρεσίες και τα ταξίδια αποτελούν τον κινητήριο μοχλό για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, με συγκεκριμένες επιμέρους κατηγορίες, όπως αυτές που αναλύονται, να δείχνουν τον δρόμο.
2. Οι Έλληνες «επιλέγουν ελληνικά»
Ένα ακόμη σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι ότι σε ποσοστό 49% οι Έλληνες χρήστες του διαδικτύου προτιμούν τα εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα για τις αγορές τους. Αιτίες γι’ αυτό, η τιμή (72%), οι επιλογές παράδοσης (39%), και η επιθυμία των χρηστών να στηρίζουν τις ελληνικές επιχειρήσεις (30%) και να απολαμβάνουν τον προσωπικό και οικείο χαρακτήρα που έχουν οι αγορές σε τοπικό επίπεδο (16%). Ως βασικά μειονεκτήματα στο πεδίο αυτό, οι καταναλωτές σημειώνουν την αβεβαιότητα για την ποιότητα των προϊόντων (35%) αλλά και το θέμα της εξυπηρέτησης του πελάτη πριν ή μετά την αγορά (27%).
Ζητούμενο, λοιπόν, για τις επιχειρήσεις είναι να μπορούν να ανταποκριθούν ακόμη πιο αποτελεσματικά στην αυξημένη ανάγκη για υψηλής ποιότητας και αξιόπιστη εξυπηρέτηση, ευέλικτες τιμές και ταχύτητα, ώστε να ενισχύσουν τη στροφή των Ελλήνων καταναλωτών στην εγχώρια ηλεκτρονική αγορά, αποτρέποντάς τους από τους ξένους προμηθευτές.
3. Έντονη στροφή στις ψηφιακές πληρωμές
Η έκθεση της Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο για το 2023 καταγράφει, επίσης, τη σημαντική άνοδο των ψηφιακών μεθόδων πληρωμής, που καθιερώνονται ως ο κυρίαρχος τρόπος για ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα – κάτι που είναι απαραίτητο να συνυπολογίσουν οι επιχειρήσεις, κατά τη διαδικασία σχεδιασμού της στρατηγικής τους στο e-Commerce.
Συγκεκριμένα, οι πιστωτικές κάρτες και το PayPal προηγούνται, με ποσοστό 56% και 51% αντίστοιχα, στον τρόπο πληρωμής που χρησιμοποιούν οι Έλληνες καταναλωτές, ενώ τα μετρητά κατά την παράδοση (22%) έρχονται σε χαμηλότερη θέση. Τα ψηφιακά πορτοφόλια, όπως το Apple ή το Google Pay φαίνεται, επίσης, ότι κερδίζουν έδαφος, με ποσοστό 15%. Η έρευνα καταγράφει και την προτίμηση των χρηστών για τις ηλεκτρονικές τους αγορές, που φέρνουν ακόμη πιο ψηλά τις ψηφιακές μεθόδους πληρωμής, κάτι που είναι ενδεικτικό για την περαιτέρω άνοδο των ψηφιακών πληρωμών στο μέλλον.
Η ασφάλεια (62%), η ταχύτητα (41%) και η ευκολία (37%) είναι, ασφαλώς, οι κύριοι λόγοι που οι καταναλωτές στην Ελλάδα εμπιστεύονται τις ψηφιακές λύσεις πληρωμών.
Nexi Ελλάδος: αρωγός στην ψηφιακή μετάβαση των ελληνικών επιχειρήσεων
Ως ηγέτης στον κλάδο των ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα, η Nexi αντιλαμβάνεται τον βαρύνοντα ρόλο της στην ενδυνάμωση των ελληνικών επιχειρήσεων ως προς την ψηφιακή τους μετάβαση. Η ανάδειξη της δυναμικής του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, η καταγραφή και η ανάλυση των τάσεων που επικρατούν στην αγορά, και η διαρκώς εντονότερη στροφή στις ψηφιακές μεθόδους πληρωμών δίνει νέες δυνατότητες ανάπτυξης στους εμπόρους.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Nexi, επιδιώκει συστηματικά να προσφέρει γνώση και εργαλεία που θα συμβάλλουν ουσιαστικά στη συγκεκριμένη προσπάθεια – δημιουργώντας, παράλληλα, καινοτόμες λύσεις που τους βοηθούν να αξιοποιήσουν πλήρως αυτές τις δυνατότητες, όπως η νέα πλατφόρμα της Nexi, e-Commerce Nexi XPay: η ευκολία χρήσης, η ασφάλεια και η αξιοπιστία της, καθιστούν την Nexi XPay ιδανικό εργαλείο για όσες επιχειρήσεις επιθυμούν να ενισχύσουν την online παρουσία τους, αξιοποιώντας πλήρως τις προοπτικές της ψηφιακής εποχής.
*Η έκθεση της Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο για το 2023 πραγματοποιήθηκε σε ευρωπαϊκές αγορές όπου ο Όμιλος Nexi διατηρεί ισχυρή παρουσία (Ελλάδα, Κροατία, Δανία, Νορβηγία, Σουηδία, Αυστρία, Γερμανία, Ελβετία). Τα στοιχεία σχετικά με την Ελλάδα, αφορούν στη συμμετοχή 1.528 ατόμων ηλικίας 18 έως 79 ετών, οι οποίοι έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Ολόκληρη η έρευνα είναι διαθέσιμη εδώ.
Join the Conversation →