nowmag.gr

Μερικές φορές είναι πιο δύσκολο να γράψεις το κεντρικό άρθρο ενός περιοδικού για το δεύτερο τεύχος του παρά για το πρώτο. Γιατί πολύ απλά, δεν έχεις τον ίδιο χρόνο να σκεφτείς και να ασχοληθείς με το βασικό θέμα του άρθρου.

Το αυτό συμβαίνει και σε αυτήν εδώ την περίπτωση. Αν και θα μπορούσα να επικεντρωθώ στην πολύ καλή ανταπόκριση που είχαμε από τους αναγνώστες του περιοδικού, οι οποίοι θεωρούν ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση. Ποια είναι αυτή η κατεύθυνση; Ότι τα πάντα θα είναι δικτυωμένα.

Πιθανότατα, να μην κομίζουμε γλαύκας εις Αθήνας αναφέροντας ότι το μέλλον μας είναι απόλυτα δικτυωμένο. Είναι μία πρόβλεψη που υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια από τότε που η Ericsson έκανε λόγο για 50 δισ. συσκευές που θα είναι συνδεδεμένες στο Διαδίκτυο. Η πρόβλεψη πριν από μερικά χρόνια ίσως να φάνταζε υπερβολική και δεν είναι λίγα τα στελέχη της σουηδικής εταιρείας που έχουν υποστηρίξει ότι επίτηδες υπερέβαλλαν θέλοντας να τονίσουν απλά ότι τα πάντα θα είναι δικτυωμένα στο όχι πολύ μακρινό μέλλον.

Όμως, οι ενδείξεις που υπάρχουν τώρα είναι πως δεν αποκλείεται αυτή η πρόβλεψη να επιβεβαιωθεί. Τα πάντα δικτυώνονται. Δεν υπάρχει συσκευή που να μην γίνεται «έξυπνη» αποκτώντας τη δυνατότητα διασύνδεσης με άλλες συσκευές και το Διαδίκτυο. Και δεν είναι μακριά η ημέρα που μέσα σε ένα σπίτι θα υπάρχουν 50 ή και παραπάνω δικτυωμένες συσκευές.

Αυτό που πρέπει, όμως, να γίνει κατανοητό είναι πως η δικτύωση από μόνη της δεν είναι αρκετή. Θα πρέπει να βρεθούν και οι απαραίτητες εφαρμογές. Θα πρέπει να δούμε πως θα χρησιμοποιήσουμε αυτή τη διασύνδεση των συσκευών και να εντοπίσουμε τις κατάλληλες υπηρεσίες και εφαρμογές. Πρόκειται για κάτι που θα πρέπει να απασχολήσει όλους όσους ασχολούνται με την εγκατάσταση συστημάτων ή δικτύων σε σπίτια. Να φτιάξεις ένα smart home από μόνο του δεν λέει τίποτα. Θα πρέπει να προτείνεις και να υλοποιήσεις σε ένα σπίτι και υπηρεσίες και εφαρμογές που θα αξιοποιούν τη δικτύωση. Είναι σαν να εγκαθιστάς ένα δορυφορικό πιάτο, αλλά να μην δείχνεις στον πελάτη πώς να βλέπει δορυφορικά κανάλια! Γιατί στην τελική, αυτό που ενδιαφέρει τον καταναλωτή είναι να βλέπει τα δορυφορικά κανάλια και όχι το μέγεθος του πιάτου ή πόσα LNB χρειάζεται να βάλει.

Το ίδιο ισχύει και στο κομμάτι της οικιακής δικτύωσης και του αποκαλούμενου smart home. Ο πελάτης θέλει να μπορεί να έχει αυτοματισμούς στο σπίτι του, θέλει να έχει πρόσβαση σε στοιχεία, θέλει να ενημερώνεται άμεσα για το τι συμβαίνει στο χώρο του. Πως γίνεται αυτό, δεν τον απασχολεί και ιδιαίτερα. Και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει όλοι όσοι ασχολούνται με την εγκατάσταση συστημάτων και δικτύων να θυμούνται.

Δημήτρης Μαλλάς

You May Like This