nowmag.gr

Βελτιωμένα παρουσιάζονται τα έσοδα αλλά και τα λειτουργικά κέρδη της Wind Ελλάς για το 2018.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εταιρεία, τα συνολικά έσοδα για το 2018 ανήλθαν στα 509,4 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 3,1% σε σχέση με το 2017, ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) έφθασαν στα 119,6 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 15,7%. Αξίζει να σημειωθεί πως την περίοδο 2016-2018, τατα EBITDA έχουν αυξηθεί συνολικά κατά 41%, ενώ τα έσοδα κατά 10,6%.

Επιπλέον, η Wind πραγματοποίησε κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς επενδύσεις ύψους 98 εκατ. ευρώ με τα συγκεκριμένα κεφάλαια να αξιοποιούνται κατά κύριο λόγο για την επέκταση του δικτύου 4G+ αλλά και του δικτύου οπτικών ινών.

Ακόμη, η εταιρεία βελτίωσε την κεφαλαιακή διάρθρωση της και την περσινή χρονιά πέτυχε μείωση του δανεισμού της καθώς προχώρησε σε μερική πρόωρη εξόφληση ομολογιών της (Senior Notes) ύψους 70 εκατ. ευρώ (τοκομεριδίου 10%, λήξεως το 2021).

Στην κινητή τηλεφωνία, τα έσοδα το 2018 αυξήθηκαν κατά 2,8%, ενώ η κάλυψη 4G στο τέλος του 2018 άγγιξε το 95%, καθιστώντας απολύτως εφικτό τον στόχο να αυξηθεί έως 99% μέχρι το τέλος του 2019. Κατά τη διάρκεια του 2018, η μέση μηνιαία χρήση της κίνησης δεδομένων αυξήθηκε κατά 40%, ενώ το 70% της κίνησης δεδομένων κατά το 2018 έγινε μέσω του δικτύου 4G. Η συνολική ετήσια κίνηση δεδομένων αυξήθηκε κατά 56% και διαμορφώθηκε στα 28 εκατ. GB.

Στη σταθερή τηλεφωνία, τα έσοδα ενισχύθηκαν κατά 5,8%, ενώ η Wind ενίσχυσε το μερίδιο αγοράς της προσθέτοντας 22 χιλιάδες νέους πελάτες LLU και NGA. Η συνολική βάση συνδρομητών LLU και NGA (συνδέσεις σε δίκτυα επόμενης γενιάς) αυξήθηκε κατά 3,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε 614 χιλιάδες. Αντίστοιχα ο αριθμός των νοικοκυριών  που απολαμβάνουν υπηρεσίες σύγκλισης από τη Wind (Κινητή, Σταθερή & Internet) ανήλθε σε 201 χιλιάδες στο τέλος του 2018, σημειώνοντας αύξηση 9%. Οι συνδρομητές NGA ήταν 76.000 στο τέλος του έτους, σημειώνοντας 82,9% αύξηση.

Συνολικά κατασκευάστηκαν 273.000 γραμμές NGA πανελλαδικά και καθώς συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς η ανάπτυξη του δικτύου οπτικών ινών, στόχος για το  τέλος του 2019 είναι οι κατασκευασμένες γραμμές να αριθμούν 381.000.

Στη συνδρομητική τηλεόραση, μέσα σε διάστημα 7 μηνών, η πλατφόρμα WIND VISION έφθασε τους 32.600 συνδρομητές, οι οποίοι αντιστοιχούν σε  διείσδυση 5,3% στη βάση σταθερής τηλεφωνίας της εταιρείας. Ένας στους 4 πελάτες WIND VISION διαθέτει σύνδεση NGA, ενώ οι μισοί πελάτες της πλατφόρμας είναι νοικοκυριά με υπηρεσίες σύγκλισης.

 

 

Δημήτρης Μαλλάς

You May Like This