NOW T.31
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2021 #3 editorial περιεχόμενα Εκδότης Αργύρης Νομικός arnomikos@nowmag.gr Διευθυντής Σύνταξης Σωτήρης Χατζηστρατής Αρχισυντάκτης Παναγιώτης Αποστολόπουλος Σύνταξη Χάρης Ματθαίου Νίκος Δρικάκης Νομικά Θέματα Αλέξανδρος Τρυφωνίδης Καλλιτεχνική Επιμέλεια Σωτήρης Ανδρίτσος Web Developer Λευτέρης Χαμακιώτης Λογιστήριο Χρύσα Τσιαντούλα fin@digitaltvinfo.gr ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΤΕΥΧΟΣ #31 www.nowmag.gr Libra Press Καυκάσου 145,113 64, Αθήνα, Τηλ.: 210-8815417, Fax: 210-8815416 e-mail: info@nowmag.gr EDITΟRIAL . 3 COVER STORY . 4 Analytics Τι είναι και ποια η σημασία τους; Τα σχέδια της Google για κατάργηση των cookies μεταφέρονται προς το 2023 Οι χρήστες του Google Chrome θα πρέπει να περιμένουν τουλάχιστον έως το 2023 για το μπλοκάρισμα των cookies τρίτων μερών, ως μέρος της πρωτοβουλίας Privacy Sandbox για το απόρρητο του προγράμματος περιήγησης. Η Google αποκάλυψε για πρώτη φορά τα σχέδιά της για αποκλεισμό των cookies τρίτων μερών που χρησιμοποιούν οι διαφημιζόμενοι και οι έμποροι για την παρακολούθηση των χρηστών, τον Αύγουστο του 2019. Τον Ιανουάριο του 2020, η Google παρείχε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την πρωτοβουλία Privacy Sandbox, με την εταιρεία να δηλώνει τότε ότι σκόπευε να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία αποκλεισμού των cookies εντός δύο ετών. Φαίνεται όμως τώρα ότι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης θα διαρκέσει λίγο περισσότερο, λόγω της πολυπλοκότητας του εγχειρήματος. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο μηχανικός διευθυντής απορρήτου του Google Chrome, Vinay Goel, η πρωτοβουλία Privacy Sandbox στοχεύει στη δημιουργία τεχνολογιών web, τόσο για να προστατεύουν το απόρρητο των χρηστών στο διαδίκτυο, όσο και για να παρέχουν σε εταιρείες και προγραμματιστές τα εργαλεία για την ανάπτυξη ακμάζουσας ψηφιακής επιχείρησης, ώστε το Διαδίκτυο να είναι ανοιχτό και προσβάσιμο σε όλους, για το παρόν και για το μέλλον. Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου (CMA: Competition and Markets Authority) ερευνά την πρωτοβουλία Privacy Sandbox της Google από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, όταν και ξεκίνησε σχετική επίσημη έρευνα. Στο πλαίσιο της έρευνας αυτής, η Google έχει αναλάβει μια σειρά δεσμεύσεων προς την CMA και τον κλάδο γενικά, σχετικά με τη διαδικασία της πρωτοβουλίας απορρήτου. Μια βασική της δέσμευση είναι ότι η προσπάθεια αυτή δεν θα παρέχει κανένα πλεονέκτημα δεδομένων για τα διαφημιστικά προϊόντα της Google. Η CMA έχει εκφράσει τις ανησυχίες της ότι εάν οι προτάσεις της Google εφαρμοστούν χωρίς τον κανονιστικό έλεγχο και την εποπτεία που προβλέπονται από τις προτεινόμενες δεσμεύσεις, θα αποτελούσαν πιθανώς κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά για την προμήθεια προγραμμάτων περιήγησης. Η προσπάθεια κατάργησης των cookies τρίτων μερών έχει συμπεριλάβει πολλαπλές προτάσεις για πιθανές αντικαταστάσεις τους, οι οποίες παρέχουν περισσότερη διασφάλιση απορρήτου για τους χρήστες του προγράμματος περιήγησης ιστού. Συγκεκριμένα, έχουν υποβληθεί περισσότερες από 30 διαφορετικές προτάσεις, τέσσερις από τις οποίες βρίσκονται υπό δοκιμή χρηστικότητας. Μία από τις τεχνολογίες που η Google προτείνει για την αντικατάσταση των cookies τρίτων μερών είναι η FLoC (Federated Learning of Cohorts), την οποία εμπειρογνώμονες της ιδιωτικότητας έχουν επικρίνει ευρέως ως μέτρο που δεν προστατεύει το απόρρητο των χρηστών. Η βασική ιδέα πίσω από την FLoC είναι ότι ομάδες χρηστών μπορούν να συγκεντρώνονται μαζί με ενδιαφέροντα, αποκρύπτοντας μεμονωμένους χρήστες και παρέχοντας έναν τρόπο στους διαφημιζόμενους να προσεγγίζουν το κατάλληλο κοινό. Η Google αναμένεται τώρα ότι θα εισέλθει στη διαδικασία των δοκιμών που αναφέρεται ως Στάδιο 1 στα τέλη του 2022, παρέχοντας API για αντικατάσταση cookies τρίτων μερών στον Chrome. Το στάδιο 2 της διαδικασίας προορίζεται πλέον να ξεκινήσει το 2023, με τον Chrome να αφαιρεί την υποστήριξη για cookies τρίτων μερών. Χάρης Μα τ θα ί ου
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz