NOW 19
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2020 #14 συστημάτων, κατόχων και χρηστών. Υπάρχουν πέντε βασικά βήμα- τα για τη διαχείριση αυτού του μεγάλου ιστού δεδομένων που περι- λαμβάνει παραδοσιακά, δομημένα δεδομένα, μαζί με μη δομημένα και ημιδομημένα δεδομένα. 1) Ορισμός στρατηγικής: Σε υψηλό επίπεδο, μια στρατηγική Big Data είναι ένα πλάνο σχεδιασμένο για να βοηθάει την επιχείρηση να επιβλέπει και να βελτιώνει τον τρόπο απόκτησης, αποθήκευσης, διαχείρισης, κοινοποίησης και χρήσης δεδομένων εντός και εκτός αυτής. Με λίγα λόγια, θέτει το στάδιο για την επιτυχία της επιχείρη- σης μέσα από αφθονία διαθέσιμων δεδομένων. Κατά την ανάπτυξη μιας στρατηγικής, είναι σημαντικό να λαμβάνονται υπόψη υπάρχο- ντες και μελλοντικοί τεχνολογικοί στόχοι και πρωτοβουλίες της επι- χείρησης. Αυτό προϋποθέτει ότι τα μεγάλα δεδομένα θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ένα πολύτιμο επιχειρηματικό στοιχείο και όχι απλώς ως ένα υποπροϊόν εφαρμογών. 2) Επίγνωση των πηγών: Η ροή δεδομένων προέρχεται από IoT και άλλες συνδεδεμένες συσκευές που τροφοδοτούν συ- στήματα πληροφορικής (IT) από έξυπνα ρολόγια χειρός, έξυπνα αυτοκίνητα, ιατρικές συσκευές, βιομηχανικό εξοπλισμό και άλ- λες ακόμα συσκευές. Τα δεδομένα αυτά αναλύονται μόλις λη- φθούν, ώστε να αποφασιστεί ποια από αυτά θα διατηρηθούν ή όχι και ποια χρειάζονται περαιτέρω ανάλυση. Τα δεδομένα των social media προέρχονται από αλληλεπιδράσεις σε Facebook, YouTube, Instagram και διάφορες άλλες εφαρμογές. Περιλαμβά- νουν τεράστιες ποσότητες που έχουν τη μορφή εικόνων, video, φωνής, κειμένου και ήχου, οι οποίες είναι χρήσιμες για λειτουρ- γίες μάρκετινγκ, πωλήσεων και υποστήριξης. Τα δεδομένα αυτά έχουν συχνά μη δομημένες ή ημιδομημένες μορφές, οι οποίες αποτελούν μια μοναδική πρόκληση για ανάλυση. Τα δημόσια δι- αθέσιμα δεδομένα προέρχονται από τεράστιες ποσότητες ανοι- χτών πηγών, όπως το data.gov της κυβέρνησης των ΗΠΑ, το CIA World Factbook ή το Open Data Portal της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Άλλα μεγάλα δεδομένα μπορεί να προέρχονται από πηγές δεδο- μένων cloud, προμηθευτές και πελάτες. 3) Πρόσβαση, διαχείριση και αποθήκευση: Τα σύγχρονα υπολο- γιστικά συστήματα παρέχουν την ταχύτητα, την ισχύ και την ευε- λιξία που απαιτούνται για γρήγορη πρόσβαση σε τεράστιες ποσό- τητες και τύπους μεγάλων δεδομένων. Εκτός από την αξιόπιστη πρόσβαση, οι εταιρείες χρειάζονται επίσης μεθόδους για την ενσω- μάτωση των δεδομένων, τη διασφάλιση της ποιότητάς τους, την πα- ροχή διαχείρισης και αποθήκευσής τους και την προετοιμασία τους για δημιουργία αναλυτικών στοιχείων. Ορισμένα δεδομένα ενδέχε- ται να αποθηκεύονται εσωτερικά σε μια παραδοσιακή μορφή απο- θήκευσης, υπάρχουν όμως και ευέλικτες επιλογές χαμηλού κόστους για την αποθήκευση και το χειρισμό μεγάλων δεδομένων, μέσω λύ- σεων cloud και Hadoop. 4) Ανάλυση: Με τεχνολογίες υψηλής απόδοσης, όπως υπολογισμό πλέγματος ή αναλυτικά στοιχεία στη μνήμη, οι οργανισμοί μπορούν να επιλέγουν να χρησιμοποιούν όλα τα μεγάλα δεδομένα τους για αναλύσεις. Μια άλλη προσέγγιση είναι ο εκ των προτέρων προσδι- ορισμός των δεδομένων που είναι σχετικά, πριν να αναλυθούν. Σε κάθε περίπτωση, τα αναλυτικά στοιχεία των Big Data αποτελούν τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες κερδίζουν αξία και πληροφορίες από τα δεδομένα. 5) Λήψη έξυπνων αποφάσεων: Τα σωστά διαχειριζόμενα, αξιόπι- στα δεδομένα οδηγούν σε αξιόπιστα αναλυτικά στοιχεία και αξιόπι- στες αποφάσεις. Για να παραμένουν ανταγωνιστικές οι επιχειρήσεις, θα πρέπει να εκμεταλλεύονται την πλήρη αξία των μεγάλων δεδο- μένων και να λειτουργούν με τρόπο που βασίζεται σε αυτά. Δηλαδή, η λήψη αποφάσεων θα πρέπει να βασίζεται σε στοιχεία που προκύ- πτουν από μεγάλα δεδομένα και όχι στο ένστικτο. Τα οφέλη από τη χρήση δεδομένων είναι σαφή, καθώς οι οργανισμοί που βασίζονται σε αυτά αποδίδουν καλύτερα, είναι λειτουργικά πιο προβλέψιμοι και είναι πιο κερδοφόροι. Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του Big Data Η αύξηση του αριθμού των διαθέσιμων δεδομένων παρουσιά- ζει τόσο ευκαιρίες, όσο και προβλήματα. Γενικά, η ύπαρξη περισ- σότερων δεδομένων για τους υπάρχοντες και τους υποψήφιους πελάτες θα πρέπει να δίνει την ευκαιρία στις εταιρείες να προ- σαρμόζουν καλύτερα τα προϊόντα και τις προσπάθειές τους στο μάρκετινγκ, προκειμένου να δημιουργούν το υψηλότερο επίπεδο ικανοποίησης και να επαναλαμβάνουν τα επιχειρηματικά τους σχέ- δια. Έτσι, οι εταιρείες που είναι σε θέση να συλλέγουν μεγάλο αριθ- μό δεδομένων, έχουν την ευκαιρία να πραγματοποιούν βαθύτερη και πλουσιότερη ανάλυση. Αν και η καλύτερη ανάλυσή τους είναι γεγονός θετικό, τα μεγάλα δεδομένα μπορούν επίσης να δημιουργούν υπερφόρτωση κι ένα μικρό χάος. Οι εταιρείες πρέπει να μπορούν να χειρίζονται μεγα- λύτερους όγκους δεδομένων, ενώ ταυτόχρονα να είναι σε θέση να καθορίζουν ποια από τα δεδομένα είναι πραγματικά αξιόπιστα. Variety: Τα δεδομένα διατίθενται σε όλους τους τύπους μορφών. 5 Value: Πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή των χρήσιμων δεδομένων. 6
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz