NOW 19

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2020 #12 είναι δύσκολο να συσχετίζονται, να αντιστοιχίζονται, να καθαρίζο- νται και να μεταφορτώνονται σε όλα τα συστήματα. Έτσι, οι επιχει- ρήσεις πρέπει να είναι σε θέση να συσχετίζουν και να ιεραρχούν πολλαπλούς συνδέσμους δεδομένων, καθώς σε διαφορετική περί- πτωση θα μπορούν αυτά να τίθενται γρήγορα εκτός ελέγχου. Δομημένα και μη δομημένα δεδομένα Μεγάλοι όγκοι δεδομένων είναι γενικά διαθέσιμοι είτε σε δομημένη (structured), είτε σε μη δομημένη (unstructured) μορφή. Τα δομημένα δεδομένα αποτελούνται από πληροφορίες που ήδη διαχειρίζεται ένας οργανισμός σε βάσεις δεδομένων και υπολογιστικά φύλλα, ενώ έχουν ένα συγκεκριμένο σχήμα ή μοντέλο. Οι αριθμοί, η ώρα, η ημερομηνία και οι συμβολοσειρές είναι μερικά παραδείγματα δομημένων δεδομέ- νων που μπορεί να αποθηκεύονται σε στήλες βάσης δεδομένων. Από την άλλη μεριά, τα μη δομημένα δεδομένα είναι πληροφορίες που δεν είναι οργανωμένες και δεν εμπίπτουν σε κάποιο προκαθορισμένο μο- ντέλο ή μορφή. Περιλαμβάνουν δεδομένα που συλλέγονται από αρ- χεία κειμένου, αρχεία καταγραφής, πηγές κοινωνικών μέσων και δε- δομένα κινητής τηλεφωνίας, τα οποία βοηθούν τις επιχειρήσεις να συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τις ανάγκες των πελατών. Γιατί είναι σημαντικό το Big Data; Η σημασία του Big Data δεν περιστρέφεται γύρω από την ποσότητα δεδομένων που έχει μια εταιρεία, αλλά στο πώς χρησιμοποιεί τα δε- δομένα που συλλέγονται, καθώς καθεμιά ακολουθεί το δικό της τρό- πο. Όσο πιο αποτελεσματικά χρησιμοποιεί μια εταιρεία τα δεδομένα που λαμβάνει από διάφορες πηγές, τόσο περισσότερες δυνατότητες αποκτάει που θα της επιτρέπουν να καλύπτει κρίσιμα ζητήματα. Εξοικονόμηση κόστους: Όταν πρόκειται να αποθηκευτούν μεγά- λες ποσότητες δεδομένων, ορισμένα εργαλεία Big Data, όπως το Hadoop και τα λογισμικά στατιστικών αναλύσεων που βασίζονται σε cloud, μπορούν να προσφέρουν μείωση του κόστους στην επι- χείρηση και να βοηθούν επίσης στον εντοπισμό πιο αποτελεσματι- κών τρόπων επιχειρηματικής δραστηριότητας. Μειώσεις χρόνου: Η υψηλή ταχύτητα εργαλείων, όπως το Hadoop και τα αναλυτικά στοιχεία στη μνήμη (in-memory analytics), κάνει εύκολο τον εντοπισμό νέων πηγών δεδομένων, βοηθώντας τις επι- χειρήσεις να τις αναλύουν σε άμεσο χρόνο και να λαμβάνουν γρή- γορες αποφάσεις. Παραγωγή προϊόντων υψηλής ζήτησης: Αναλύοντας μεγάλα δε- δομένα, οι επιχειρήσεις μπορούν να κατανοούν καλύτερα τις τρέ- χουσες συνθήκες της αγοράς. Για παράδειγμα, αναλύοντας τις αγοραστικές συμπεριφορές των πελατών, μια εταιρεία μπορεί να ανακαλύπτει τα προϊόντα που πωλούνται περισσότερο και να παρά- γει τέτοια σύμφωνα με την τρέχουσα τάση, πράγμα που της δίνει τη δυνατότητα να μπορεί να ξεπερνάει τους ανταγωνιστές της. Έλεγχος της διαδικτυακής φήμης: Τα εργαλεία του Big Data μπο- ρούν να κάνουν ανάλυση συναισθημάτων, επιτρέποντας στην εται- ρεία να ενημερώνεται σχετικά με το ποιος και τι είδους σχόλια κάνει για αυτήν. Έτσι, βοηθούν με αυτόν τον τρόπο στη βελτίωση της πα- ρουσίας της επιχείρησης στο διαδίκτυο. Ενίσχυση της απόκτησης και διατήρησης πελατών: Ο πελάτης εί- ναι το πιο σημαντικό περιουσιακό στοιχείο, από το οποίο εξαρτάται κάθε επιχείρηση. Δεν υπάρχει καμία επιχείρηση που να μπορεί να δι- εκδικήσει την επιτυχία χωρίς πρώτα να έχει δημιουργήσει μια στα- θερή πελατειακή βάση. Ωστόσο, ακόμη και με υπαρκτή πελατειακή βάση, μια επιχείρηση δεν μπορεί να αγνοεί τον υψηλό ανταγωνισμό που αντιμετωπίζει. Εάν μια επιχείρηση καθυστερεί να μάθει τι ψά- χνουν οι πελάτες, τότε είναι πολύ εύκολο να αρχίσει να προσφέρει προϊόντα κακής ποιότητας. Έτσι, στο τέλος θα προκύψει απώλεια πε- λατείας που δημιουργεί αρνητική συνολική επίδραση στην επιτυχία της. Η χρήση Big Data επιτρέπει στις επιχειρήσεις να παρατηρούν δι- άφορα πρότυπα και τάσεις που σχετίζονται με τους πελάτες, πράγμα που είναι πολύ σημαντικό για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης. Επίλυση προβλημάτων διαφημιζόμενων και προσφορά πλη- ροφοριών μάρκετινγκ: Τα Big Data Analytics μπορούν να βοηθή- σουν στην αλλαγή όλων των επιχειρηματικών λειτουργιών. Αυτό περιλαμβάνει τη δυνατότητα της εταιρείας να μπορεί να ανταποκρί- νεται στις προσδοκίες των πελατών, να αλλάζει τη σειρά των προ- ϊόντων της και φυσικά να διασφαλίζει ότι οι καμπάνιες μάρκετινγκ είναι αποτελεσματικές. Οδηγός καινοτομιών και ανάπτυξης προϊόντων: Μία άλλη τεράστια δυνατότητα του Big Data είναι η ικανότητα του να βοηθάει τις εταιρείες να καινοτομούν και να αναπτύσσουν εκ νέου τα προϊόντα τους. Πώς λειτουργεί το Big Data; Για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να θέσουν τα μεγάλα δεδομένα σε λειτουργία για αυτές, θα πρέπει πρώτα να εξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο διοχετεύονται μεταξύ πολλαπλών τοποθεσιών, πηγών, Volume: Ένα από τα χαρακτηριστικά του Big Data είναι ο όγκος του. 3 Velocity: Τα δεδομένα διοχετεύονται στις επιχειρήσεις με πρωτοφανή ταχύτητα. 4

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz