NOW 15

ΜΑΪΟΣ 2020 #13 ξεχωριστά πεδία Statistics , Map, Access Points, Clients, Insight και Log. Το Statistics παρέχει δυναμική παρακολούθηση σε πραγματικό χρό- νο, εμφανίζοντας οπτικοποιημένα δεδομένα με στατιστικά στοιχεία κίνησης δικτύου για τα συνδεδεμένα Access Points. Παρακολουθώ- ντας τα δεδομένα από κάθε Access Point, ελέγχουμε τη δραστηριό- τητα των χρηστών για να κατανοήσουμε καλύτερα τα πρότυπα κυ- κλοφορίας και να βελτιώσουμε την αποτελεσματικότητα του δικτύου. Από το πεδίο MAP μπορούμε να ανεβάσουμε σχέδια κατόψεων για να απεικονίσουμε και να βελτιστοποιήσουμε την ανάπτυξη των πό- ρων του δικτύου. Από το πεδίο Access Points βλέπουμε λεπτομερείς πληροφορίες για κάθε Access Point (μοντέλο, MAC address, IP address κ.λπ. ), ενώ δίπλα σε κάθε μονάδα υπάρχει περιοχή πέντε εικονιδίων που με την επιλο- γή τους επιτρέπουν τον εντοπισμό της στο χάρτη, την επανεκκίνηση, την αναβάθμιση, τη μετακίνηση σε μια τοποθεσία και τη ρύθμισή της. Από το πεδίο Clients βλέπουμε τις τρέχουσες πληροφορίες των συν- δεδεμένων πελατών που χωρίζονται σε Users και Guests. Users είναι οι πελάτες που συνδέονται με το Access Point χωρίς πιστοποίηση πύλης (Portal Authentication), ενώ Guests είναι εκείνοι που συν- δέονται με έλεγχο ταυτότητας. Δίπλα σε κάθε πε- λάτη-συσκευή υπάρχει πεδίο με τρία εικονίδια που χρησιμοποιούνται για επανασύνδεσή του στο δίκτυο, για περιορισμό της πρόσβασής του στο δίκτυο και για ρύθμιση ποσοστού και προβολής ιστορικού σύνδεσης. Από το πεδίο Insight προβάλλονται στατιστικά πελατών κατά τη δι- άρκεια συγκεκριμένης περιόδου που μπορούμε να επιλέξουμε από το αναπτυσσόμενο μενού. Κάνοντας κλικ στη MAC address του πε- λάτη λαμβάνουμε το ιστορικό σύνδεσης και ρυθμίζουμε το όριο τα- χύτητας. Επιπλέον, μπορούμε να δούμε τις πληροφορίες διαφορετι- κών τύπων πελατών, όπως All, User, Guest, Blocked και Rate Limited για εκείνους που έχουν περιορισμένη ταχύτητα, ενώ έχουμε κι εδώ εικονίδια για αποκλεισμό πρόσβασης και για ρύθμιση ποσοστού και προβολής ιστορικού σύνδεσης. Στην κάρτα Insight έχουμε επί- σης επιλογές διαχείρισης έμπιστων και μη έμπιστων Rogue Access Points, εκείνων δηλαδή που έχουν εγκατασταθεί στο δίκτυο χωρίς ρητή εξουσιοδότηση. Τα μη έμπιστα Access Points μπορούν να με- τακινηθούν στη λίστα των έμπιστων Rogue Access Points. Από το Log προβάλλονται πληροφορίες των διαχειριζόμενων Access Points. Εμφανίζονται η ενότητα του αρχείου καταγραφής, το επίπεδο, το περιεχόμενο, ο χειριστής και ο χρόνος που εμφανίστηκε. Στο κάτω μέρος της κεντρικής κάρτας του μενού βρίσκουμε πέντε πεδίαWireless Settings, Wireless Control, Site Settings, Cloud Access και Controller Settings. Από το Wireless Settings μπορούμε να προσθέσουμε ένα ασύρμα- το δίκτυο και να ρυθμίσουμε τις παραμέτρους του για να βελτιώσου- με την ποιότητά του. Από το Wireless Control διαμορφώνουμε κανόνες ελέγχου πρόσβα- σης (Access Control), ορίζουμε έλεγχο ταυτότητας μέσω πύλης (Portal) με δυνατότητα προσαρμογής σελίδας σύνδεσης, ορίζουμε πολιτική ελεύθερου ελέγχου ταυτότητας σε συγκεκριμένους πελάτες για πρό- σβασή τους χωρίς ταυτοποίηση (Free Authentication Policy), εισάγου- με φίλτρο MAC για αποτελεσματικό έλεγχο πρόσβασης των πελατών στο ασύρματο δίκτυο (MAC Filter/MAC Filter Association), προγραμ- ματίζουμε το χρόνο πρόσβασης στο ασύρματο δίκτυο για μείωση της κατανάλωσης ενέργειας (Scheduler/Scheduler Association) και ορί- ζουμε παραμέτρους για τη διαμόρφωση της ποιό- τητας της υπηρεσίας (QoS). Από το Site Settings μπορούμε να ορίσουμε συ- γκεκριμένες ρυθμίσεις, όπως την κατάσταση του LED (LED), τα στοιχεία του λογαριασμού για το Access Point (Device Account), τον προγραμματι- σμό επανεκκίνησης (Reboot Schedule), τον τρόπο λήψης Logs (Log Settings), online ή χειροκίνητο τύπο αναβάθμισης (Batch Upgrade), την ενεργο- ποίηση SSH για ασφαλή απομακρυσμένη σύνδεση (SSH) και τη διαχείριση VLAN για ασφαλέστερη διαχείριση του Access Point (Management VLAN). Από το Cloud Access μπορούμε να διαμορφώσουμε την πρόσβαση μέσω Cloud, η οποία προϋποθέτει την ύπαρξη αναγνωριστικού (TP- Link ID) που θα συνδέεται στον Controller. Η καταχώρηση TP-Link ID στο σημείο αυτό είναι απαραίτητη, εφόσον δεν έχει πραγματο- ποιηθεί προηγουμένως κατά τη διάρκεια της διαδικασίας γρήγορης εγκατάστασης, ενώ για την ενεργοποίησή του απαιτούνται Email και κωδικός πρόσβασης (Password). Τέλος, από το Controller Settings μπορούμε να διαχειριζόμαστε το λογαριασμό χρήστη και να διαμορφώνουμε τις ρυθμίσεις συστήμα- τος. Μπορούμε να δημιουργήσουμε νέο λογαριασμό χρήστη (User Account) τύπου Administrator, Operator ή Observer, να ορίσουμε όνομα Controller και να τροποποιήσουμε τα στοιχεία του Mail Server (General Settings), να επιλέξουμε μέσα από μια αναπτυσσόμενη λίστα Δυνατότητα ελέγχου μέσω του Cloud Controller OC200, ή του software Omada Controller, με χρήση της εφαρμογής Omada App. 5 Κάρτα εμφάνισης στατιστικών στοιχείων, μέσω της εφαρμογής Omada App. 6

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz