NOW - 2
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2019 #8 Homo Digitalis Η πρώτη φορά που άκουσα για δικτυωμένες συσκευές ήταν πριν περίπου 20 χρόνια. Από τις αρχές της δεκαετίας του ’00 οι μεγάλοι κατασκευαστές μιλούσαν για τηλεοράσεις που επικοινωνούσαν με τα συστήματα ήχου και για τηλε- κοντρόλ που θα μπορούσες να ανοίγεις τα φώτα και να ανεβοκατεβάζεις τα παραθυρόφυλλα. Οι οικιακοί αυτοματισμοί και το αποκαλούμενο smart home είναι κάτι που συζητάμε εδώ και αρκετά χρόνια, απλά το ΙοΤ, το Διαδίκτυο και τοWi-Fi μας έχουν βοηθήσει, ώστε να λέμε ότι πλέον το «έξυπνο» σπίτι είναι εδώ. Υπάρχει, όμως, ένα πρόβλημα: ότι η διασύνδεση των συσκευών με- ταξύ τους δεν είναι μία απλή διαδικασία. Κάθε κατασκευαστής συ- σκευών χρησιμοποιεί το δικό του «πρότυπο», τη δική του εφαρμογή ή τη δική του cloud υπηρεσία για να δώσει πρόσβαση στους πελάτες του. Προσωπικά, έχω φθάσει στο σημείο να έχω 4 εφαρμογές στο smartphone μου για να διαχειρίζομαι τις «έξυπνες» συσκευές που έχω εγκαταστήσει στο σπίτι μου και οι οποίες τυγχάνουν να είναι από διαφορετικούς κατασκευαστές! Το πρόβλημα είναι εξαιρετικά σημαντικό καθώς είναι ένας βασικός λόγος που οι καταναλωτές δεν σπεύδουν να υιοθετήσουν πιο γρή- γορα την τάση που υπάρχει για έλεγχο των οικιακών συσκευών από το smartphone τους ή γενικότερα την αυτοματοποίηση διαδικασιών και εργασιών που κάνουμε στο σπίτι μας. Ίσως κάποιοι να νομίζουν ότι είναι το κόστος, αλλά στην πραγματικότητα το πρόβλημα είναι η πολυπλοκότητα της σύνδεσης. Σαφώς και υπάρχουν προσπάθειες για την αντιμετώπιση του συγκε- κριμένου προβλήματος. Το Google Home ή η Amazon Alexa προ- σπαθούν να προσφέρουν μία απάντηση, ενώ και η MAIC της MLS επιδιώκει να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση. Όπως, επίσης, βλέπουμε πολλές φορές οι εφαρμογές ενός κατασκευαστή να δη- λώνουν ότι μπορούν να υποστηρίξουν τη διασύνδεση με προϊόντα ανταγωνιστή τους. Κάτι που πολλές φορές αυτό δεν αποδεικνύεται ότι αντιστοιχεί και στην πραγματικότητα. Στο παρελθόν έχουν υπάρξει και προσπάθειες για τη δημιουργία ενός πρωτοκόλλου που θα έκανε εφικτή τη διασύνδεση μεταξύ των διαφορετικών συσκευών. Και όντως τα έχουν καταφέρει. Όμως, το πρόβλημα είναι στην πρακτική εφαρμογή, στην εμπειρία που έχει ο χρήστης, η οποία είναι διασπασμένη. Πρακτικά, ο μόνος τρόπος είναι να έχεις όλες τις συνδεδεμένες συσκευές σου από έναν κατα- σκευαστή. Καλό αυτό για τον κατασκευαστή, αλλά δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί καταναλωτές που θα ήθελαν όλες οι συσκευές τους στο σπίτι να είναι από έναν και μοναδικό κατασκευαστή. Ούτε νομίζω ότι υπάρχει ένας κατασκευαστής, ο οποίος να διαθέτει πλή- ρες οικοσύστημα και του οποίου όλες -μα όλες- οι συσκευές είναι κορυφαίες από πλευράς ποιότητας και τεχνικών χαρακτηριστικών. Πολύ απλά, δεν γίνεται, όπως έχει αποδειχθεί πολλάκις. Ποια θα ήταν η λύση; Μία εφαρμογή που θα μπορούσε να συνδε- θούν πάνω της όλες οι δικτυωμένες συσκευές μας. Θα μπορούσε αυτό να είναι το Google Home ή η Amazon Alexa. Ενδεχομένως ναι, αλλά δεν ξέρω κατά πόσον ορισμένοι κατασκευαστές όπως η Samsung και η Apple είναι διατεθειμένοι να αποδεχθούν μία τέτοια πραγματικότητα. Δημήτρης Μαλλάς Αναζητώντας το κοινό πρότυπο
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz